18+

18+
۩۞۩عـکس و مطالب توپ ۩۞۩
نويسنده
تبلیغ

javahermarket



آگهی انجمن بهترین وبلاگ

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

افزایش امتیاز وبلاگ

جایزه ویژه : تبدیل وبلاگ به سایت
وبلاگSponsered By :

قالب کد وبلاگ قالب وبلاگ



محل تبلیغات شما
آپلود سنتر عکس رایگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ۩۞۩عـکس و مطالب توپ ۩۞۩ و آدرس axtoop.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.(آمار شما بالای 100نفر در روز باشد)





پيوندهای روزانه

وي درباره كم‌نظير و شايد بي‌نظير بودن اين پيوند توضيح داد: آن طور كه خود بيمار تعريف كرده، وي به مجرد وقوع حادثه، وحشت‌زده به سمت كارفرما رفته و او را از قطع دست خود و سقوط آن به داخل بونكر، مطلع مي‌كند و كارفرما كه از اين ديدن اين صحنه (سرپا بودن فرد حادثه ديده) شوكه شده، با كمك ديگر كارگران، دست قطع شده را خارج كرده و داخل يك ظرف پلاستيكي حاوي يخ قرار مي‌دهند و همراه بيمار به بيمارستان‌هاي مختلف تهران مراجعه مي‌كنند كه در همه بيمارستان‌ها به آنها گفته مي‌شود : امكان پيوند اين دست وجود ندارد !

اين متخصص جراحي عمومي خاطرنشان كرد: وقتي بيمار به اين بيمارستان آمد، تقريبا شش، هفت ساعت از وقوع حادثه گذشته و بيمار در حالت شوك بود و به علت كنده شدن تمام عضلات دست از بدن به همراه سرخرگ و سياهرگ، خون‌ريزي شديدي داشت.

سجادي ادامه داد: اندام‌هايي كه قطع مي‌شوند يك زمان طلايي براي پيوند دارند كه چهار تا شش ساعت است. پس از اين زمان، شانس پيوند اندام آسيب‌ديده به شدت كاهش مي يابد، اما اگر اندام كوچك باشد، امكان پيوند تا زمانهاي بيشتر و حتي 36 ساعت هم وجود دارد كه در مورد اندام‌هاي بزرگ مانند دست، فرصت كمتري براي پيوند وجود دارد.

اين جراح افزود: پس از ورود بيمار به اتاق عمل، دست قطع شده، پر از سيمان، ماسه و شن بود كه با حدود 60 ليتر محلول ضدعفوني شسته شد. در نهايت از ساعت حدود 17 عمل پيوند آغاز شد و در ساعت 24 كار به پايان رسيد.

وي تصريح كرد: حين عمل، شريان و سياهرگ بيمار به كمك سياهرگ كشاله ران كه به سياهرگ سافن مشهور است، بازسازي و دوباره ساخته شد؛ البته پيوند عصب در عمل صورت نگرفت، چرا كه هنوز ميزان تخريب عصب‌هاي دست مشخص نبود، اما متخصصان اعصاب اعلام كردند كه دو تا سه ماه بعد از عمل مي‌توان عصب دست را بازگرداند.

سجادي تصريح كرد: زماني كه در رگ‌ها، نقص زيادي باشد و نتوان شريان را به يكديگر نزديك كرد و يا زماني كه پارگي رگ‌ها بيشتر از سه تا چهار سانتيمتر باشد، مجبور به استفاده از سياهرگ پا جهت پيوند هستيم؛ چرا كه اگر بخواهيم رگ ها را به زور با نخ هاي مختلف به يكديگر نزديك كنيم، خون لخته مي‌شود. براي ثابت كردن استخوان‌هاي شكسته شده بازو هم از پلاتين خارجي استفاده شد.

اين جراح درباره احساس خود حين مواجهه با بيمار گفت: در ابتدا وقتي بيمار را ديدم، كمي دچار ترس شدم ولي تجربه مواجهه با چنين مصدوماني در سالهاي جنگ به من دلگرمي داد كه چنين عملي را برعهده بگيرم و به لطف خدا وقتي جراحي با همراهي يك متخصص بيهوشي و يك متخصص ارتوپد شروع شد، كارها تسهيل شد و موفق شديم بدون اين كه حتي يك ذره از عضلات بيمار از بين برود، ضايعه را ترميم كنيم؛ اين در حالي است كه آن طور كه همكاران ارتوپد مي‌گويند پيوند دستي كه با اين شدت وهمراه كتف از بدن جدا شده باشد حتي در كتاب‌هاي مرجع ارتوپدي هم گزارش نشده است.


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

mehrdad
ساعت18:55---1 آبان 1390
سلام منو میلینکی ؟ لطفا

mahdi
ساعت10:48---1 آبان 1390
دم هرچی دکتر با ارزش در کشورمون گرم...
امیدوارم دعای خیر این کارگر زحمتکش همیشه بدرقه این متخصص دکتر عزیز و خانواده محترمش باشه...
ما باید قدر این دسته از دکترهای با ارزش کشورمون را بدانیم و به آنها احترام بگذاریم و بهترین امکانات را برای این متخصصان فراهم کنیم چون آنها عزت و شرف ایران عزیزمان هستند.

امیدوارم تمام پرسنل زحمتکش علوم پزشکی در سلامت کامل به سرببرند تا هرچه بهتر بتوانند به مردم و ایران زمین خدمت کنند.



درود درود فراوان بر شما


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, ] [ 9:52 ] [ حسین ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ عکس های توپ خوش آمدید
محل تبلیغات شما
آپلود سنتر عکس رایگان
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 582
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 1356
بازدید ماه : 1347
بازدید کل : 62659
تعداد مطالب : 578
تعداد نظرات : 301
تعداد آنلاین : 1


free counters
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس